Vysočanská smyčka

17.08.2008 13:00

„Vysočanští zatím nemají na Magora ani pomyšlení. Mají dost starostí se Smyčkou.“  dozvěděl jsem se ve čtvrtek večer. Co je to Smyčka? Zadávám do vyhledávače „Vysočany,  smyčka“ a již čtu: 

VÁŽENÍ PŘÁTELÉ KOLA, CYKLISTÉ, TAKYCYKLISTÉ A VŠICHNI OSTATNÍ.
JISTĚ SE K VÁM JIŽ DONESLO, ŽE 16.8.2008 VE 13 HOD U HOSTINCE U KLEMSŮ STARTUJE NAPROSTO JEDINEČNÁ A EXLUZÍVNÍ NEZÁVODNÍ AKCE VYSOČANSKÁ SMYČKA 2008.

U zrodu akce stál nápad (jak jinak než u piva), že si zkusíme co by to obnášelo najezdit 100 km kolem Vysočan. Pak jsme si řekli, proč k tomu nepřizvat i širokou veřejnost, ať je sranda. Změřili jsme trasu, zjistili jsme, že jedno kolečko kolem kolchozu a hoskovské hospody dělá cca 2,8 km, takže na ujetí 100 km je potřeba 36 kol. To asi ne každej zvládne (sám se toho bojím), takže – a to je motto celé akce – „CO SI KDO UJEDE, TO BUDE MÍT“. Už pouhé ujetí jednoho kola znamená pro každého účastníka obdržení památečního diplómu a v některých případech jistě i překonání vlastních možností.
Abychom neotměli, je stanoven limit 6 hodin, v 19 hodin tedy končí počítání kol. Není třeba jezdit nepřetžitě, zastávky a přestávky jsou povoleny dle libosti. … bude se jednat především o srandaakci, takže zveme všechny, co udrží rovnováhu na kole…

No, to je zajímavé. Hned se registruji na diskusním fóru a vyjadřuji zájem o účast. Operačního ředitele Luďu přece znám…

Nakonec  je termín kvůli počasí posunut na neděli 17.8. 2008. Ale zato jsme v jednu na startu z naší rodiny všichni 4 a ještě navíc hostující 13letý synovec, který je u nás zrovna na prázdninách !!

Ale situace se mi trochu komplikuje. Až v sobotu večer, poté co se ujasnilo, že se akce skutečně pojede, jsu přezout svůj bajk na hladké pláště. A přitom zjistím, žejsem zrušil další špici výpletu zadního kola a už to začíná mírně házet. S tím svůj cíl  - 100 km – nedám !

Roman z CykloPlus.cz je někde mimo bydliště, zjišťuji další možnosti. Doma jsem nááhodou našel i správný rozměr  drátu do výpletu, ale ten sám nenamontuji. Nemám klíč na kazetu. Nakonec musím v neděli dopoledne zajet do Vysočan k Luďkovi, který klíč vlastní. A on, zvyklý spravovat autobusy, mi dá kolo hravě do cajku,  takže se mohu po poledni  v klidu postavit na start. Luďo, díky!!

Počasí vyšlo (na rozdíl od „prochcané“ studené soboty) perfektně. Na startu se objevilo 29 čísel, z toho 7 nás bylo z Ráječka. Ve 13:09 bylo zahájeno první, „zaváděcí kolo“ na seznámení s tratí. A pak se již všichni snažili, odpočívali a posilňovali se, zase snažili…

Náš 7letý František první kolo, do kopečka k zemědělskému družstvu nadával, že kdyby to věděl, tak jej sem nido nedostane. Brzy zjistil, že jen zbytečně plýtvá silami, uklidnil se a dotáhl to na 13 kol  (37,5 km)!

Ale do konce limitu (tuším) nikdo nevydržel jezdit.  Já jsem 36. kolem projížděl v 18:01. Konzultací s ředitelem závodu konstatujeme, že to s pomocí vypůjčené GPS nepřesně změřili  a 1 kolo je ve skutečnosti o pár desítek metrů delší. Všichni, kdo  najeli plný počet kol měli na tachometru více, než 103 km. Příští rok se tedy prý pojede jen 35 okruhů :-)

Verča (16 r.) ujela 22 okruhů (63 km) a Michal  (13) jich dal 20 (57 km).  Moje žena Katka se svým výkonem zařadila mezi ně.
Michal byl navíc velmi spokojen s průjezdem vozu taženého koňmi u nedalekého ZD.

Nikdo, kdo se postavil na start s cílem překonat svoji lenost nakonec určitě nelitoval. Bylo to příjemně strávené odpoledne, za které děkujeme všem organizátorům.

Nejen obržený diplom, ale také mě potěšilo, že jsem těch 100 km „dal“ za méně než 5 hodin, z toho čistého času jízdy mi cyklopočítač naměřil 4:03 h. Přestávky na posilnění jsem udělal po 11. a 23. kole. No,  a na dočerpání tekutin jsem musel ještě na chvíli zastavit 4 kola před cílem.

Mé fotografie z celé akce si můžete prohlédnout zde. Od nikoho jiného jsem zatím fotky nedostal. Doufám, že je brzy budu moci doplnit.

Další komentáře si můžete přečíst na:

- oficiální stránce obce Vysočany (vtipné :-)

Diplóm

 

EDIT 19.9.08

Konečně, poté co se moje GPS na řídítka vrátila ze zápůjčky do Chorvatska, jsem se dostal 17.9. t komu, abych s ní objel Vysočanskou smyčku. Počasí sice nebylo zrovna přívětivé, ale viditelnost i postavení družic vyhovovaly. Můj Legend mi sdělil o trase následující údaje:

Celk. projetá vzdálenost:    2.87 km
Vzdálenost stoupání:     1.1 km
Vzdálenost klesání:     1.3 km / Vzdálenost roviny:     0.5 km
Minimální výška:      562 m n. m. / Maximální výška:     587 m n. m.
Průměrná výška:     574.5 m n. m. / Maximální rozdíl:     25 m
Celkové stoupání:     49 m / Celkové klesání:     49 m
Počáteční / koncová výška:     580 m n. m.

Profil a umístění trasy na mapě lze vidět zde:

 

Zpět

Grafické výsledky GPS trasování

/album/fotogalerie-vysocanska-smycka/profil-png/ /album/fotogalerie-vysocanska-smycka/mapa-png/ /album/fotogalerie-vysocanska-smycka/mapa-satelit-png/

Počet návštěv od 21.4.2008     [CNW:Counter]